mandag 5. oktober 2009

Barsk i burka

Vi er ankommet Bangalore. Byen som visstnok styrer verden med noen tastetrykk, suverene på hack ing og outsourcing har de senere år fått både mcdonalds og levis butikker på hvert gatehjørne. Den vestlige stilen preget meg i så stor grad at jeg valgte shortsen i dag. Det var dumt gjort.



Dimmen og Ytrehorn ( kalt “han far 1 og 2” av info-chiksa) hadde informert oss om at vi skulle dykke ned i Bangalores sub-kultur ved å dra på et lokalt marked. Det han far 1 og 2 glemte å si at dette var mitt i tjukkeste muslim-hooden. Antrekket til noen av jentene var mildt sagt upassende, og det som fra før har vært middels ubehagelig stirring nådde altså klimaks da vi ankom stedet som minnet mer og mer om et kjøttmarked.






Følgelig besluttet undertegnede å kaste alle prinsipper om likestilling og kjøpe meg det sagnomsuste klesplagget: the one and only; burka. Mellom fortaus-gebissjapper og kryddervogner fant jeg min sorte redning. Det kostet meg 500 gærninger og litt selvrespekt, men var verdt det. Nå var det kun lattersalver som møtte meg her i Bangalore. Likevel åpnet ikke burkaen videre noen skjulte dører til Indias mystikk og hemmeligheter.
Smalltalk om hvorfor kjøkkenet er the best place 2be, gryter o.l.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar