søndag 11. oktober 2009

Disco fevah

I går, lørdag, besøkte vi et universitet. Deretter tænet vi.


Torgeir trenger "map" over Norway for aa fortsette sin patriotiske tale om sunnmoere og dernest Noreg. Jan tegner ufrivillig.



svoemmebasseng.

Etter middag, returnerte vi til Hotellet her i Mangalore. Høy syremusikk møtte oss i lobbyen, og vi fikk vite at "hotel-cafe" nå var forvandlet til diskotek. Vi trakk på skuldrene, og entret nattens lekegrind med friskt mot.



skiltet der "couples only" lyste ned på en rytmeløs gjeng bestående av utelukkende mannfolk. Scannet man lokalet kunne man skimte likestillingen i nattens forlystelser representert hengende over bardisken med en sigg i munnen. Av den svette, y-kromosomede og ugrasioese gjengen paa kanskje 60 mann, var det kun en kvinne. Det vil si. Hun saa ut som en, men tedde seg ikke deretter. Drakk øl og royket tobakk, og siden hun befant seg i baren (22.10), var hun altsaa i k k e hjemme for aa stelle barn,mann, ku og hus. Ikke akkuratt noen anni anka. Uansett, da vi entret lokalet, ble det litt saann twiligth- naar-vampyrene-entrer-kantinen-stemning. Vi var en gjeng paa 8, vi var hvite, og 4 av oss var lys levende kvinnemennesker. Foelgelig fikk vi noe oppmerksomhet.




Sandra merket at den fengende "shizzle my dizzle" transen ble bare for bra, og det var for vondt aa ikke danse til. Foelgelig kastet vi oss alle i dansen. Jeg, Ida, Runa og Sandra. Og 20 desperate og blodtorstige indere. Dansegulvet eksploderte i strobelys og utrop fra vaare soon2be kavalerer. Jeg lot meg vaske av alle fordommer om inderes evne til aa skille ut vaeske i form av svette, og loeftet den mye omtalte dansehaanden, klar for steking. Desverre, eller heldigvis, traff min uskyldige haand den svette, svette armhulen til en innpaasliten inder paa hoyre flanke. Jeg stivnet momentant. En slimete inder paa venstre flanke hadde tydligvis til hensikt aa kopiere steke-mooven min, for jeg saa (i slow motion) hans haand heve seg i esponert-armhule-hoyde.

Jeg forlot dansgulvet, nok en gang mine prinsipper, og gikk paa rommet og la meg i fosterstilling. 22.30. paa en loerdag. Anti-bac serviette "for hands" bees sendes omgaaende.

2 kommentarer:

  1. Kjære Silje - Du skriver morsomt! Og så vet vi altså at en svett armhule er det som skal til for å få deg tidlig i seng.... NB: Vi tenker Sydentur til jul!! Blir du med!? Send meg en melding eller kan vi ringes?? Skype? Er dere noen dager på samme sted? Veldig glad i deg:-) Stor klem, mamma

    SvarSlett
  2. Heia Silje, vi følger deg med glede og spenning! Det er så morsomt å lese dine humoristiske observasjoner krydret med fargesprakende bilder. Mer av det! Klemmer fra Unni og Erling

    SvarSlett